Poradnik jak pozycjonować stronę samemu

Nie ulega wątpliwości, że odpowiednie pozycjonowanie jest kluczowym aspektem podejmowanych działań marketingowych na rzecz swojego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach Google jest doskonałą promocją marki i przekłada się na rozwój danej firmy, a co za tym idzie zwiększa generowane przez nią zyski. Pozycjonowanie strony można zlecić agencji SEO lub wykonać samodzielnie. Oto krótki poradnik jak wypozycjonować stronę w Google na własną rękę.

Pozycjonowanie – wymaga czasu, cierpliwości i systematyczności

Przystępując samodzielnie do działań SEO trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo na efekty swojej pracy będzie trzeba poczeka, gdyż wymagają one czasu. Kluczowa jest tutaj również systematyczność podejmowanych działań. Wówczas osiągnięcie zamierzonego celu będzie możliwe, a wykonywane czynności skuteczne i efektywne.

Pozycjonowanie strony wymaga pewnej wiedzy, ale także i doświadczenia, które z czasem się nabywa. Istnieje mnóstwo darmowych lub płatnych poradników czy kursów jak pozycjonować stronę samemu, z których warto korzystać bo mogą okazać się cennym źródłem wiedzy. Niemniej jednak warto pamiętać, że najważniejszy jest użytkownik serwisu, nie zapominając przy tym o kwestiach formalnych związanych ze stroną www.

SEO co to jest?

Stawiając swoje pierwsze kroki w roli pozycjonera trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie na czym właściwie polegają działania SEO (search engine optimization). Otóż odnoszą się one do czynności mających na celu optymalizację danej strony oraz uzyskanie jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Optymalizacja strony www obejmuje wszelkie czynności w obrębie jej struktury, ale także treści. Z kolei najważniejszym filarem pozycjonowania jest tak zwany link building – zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych (odsyłających do naszej strony www) oraz tworzenie sieci linków wewnętrznych (linkowanie do treści zawartych w obrębie danej strony). Linki zewnętrzne najłatwiej zdobywać udzielając na się na forach czy komentując wartościowe blogi. Z kolei odpowiednie linkowanie wewnętrzne trzeba uwzględnić tworząc mapę strony z jej poszczególnymi kategoriami na której zamieszone treści będą do siebie odsyłały.

Wartościowy content odpowiednio zredagowany – podstawą optymalizacji strony

Przystępując do pozycjonowania własnej strony www należy przede wszystkim pamiętać o zamieszczaniu na niej wartościowych merytorycznie treści. Chodzi o to, by informacje zawarte na stronie budziły zainteresowanie jej potencjalnych użytkowników, którzy znajdą na niej dokładnie to, czego szukali. To jednak nie wszystko. Publikowane na stronie treści muszą:

  • wyróżniać się oraz być unikalne – bez kopiowania treści pochodzących z innych źródeł;
  • zawierać słowa kluczowe istotne dla tematyki strony, branży;
  • być regularnie dodawane, aktualizowane.

Oczywiście wartościowy content strony musi być odpowiednio formalnie opracowany. Chodzi tutaj o optymalizację strony pod kątem kodu HTML. Treści strony należy nadać odpowiednią strukturę poprzez choćby używanie nagłówków (h1- h6) ułatwiających Google zrozumienie budowy strony, a czytelnikom – poruszanie się po niej oraz odnajdywanie interesujących ich informacji. Ponadto trzeba również pamiętać o różnego typu znacznikach i metatagach. Prawidłowo zoptymalizowana strona, bez błędów, będzie się szybko wczytywała, co jest dobrze odbierane nie tylko przez jej użytkowników, ale przede wszystkim przez Google. Ponadto strona musi być responsywna – szybko ładować się i być czytelna na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych.

Potrzebujesz porady specjalistów? Zapraszamy do odwiedzenia strony https://switchmedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *